donderdag 24 april 2014

'Tom a la ferme' Xavier Dolan

Het is inmiddels zijn vierde maar zeker niet zijn beste. Toch weet ik deze prent best te waarderen. Xavier "is" de film, hij regisseert, plakt en monteert en is gans de tijd in beeld, het stoort geen enkel moment. Deze 'Tom a la ferme' heeft een aantal sterke, spannende scenes maar ook een aantal minder geslaagde momenten. Het is een vreemde bizarre film met verschillende aspecten. Op het einde van deze film blijf je met een aantal vragen zitten en dat geeft niet, dat is niet belangrijk. De film moet het hebben van zijn sfeer. Ik hou van dit experiment, het onaffe maakt het juist goed. Zoals mijn trouwe SPOT blog lezers weten, zal dit zeker niet de laatste film zijn die ik van hem ga zien. Met deze prent toont hij aan dat hij nog moet groeien. IK weet dat deze regisseur ooit nog eens een klassieker gaat maken. Goe bezig en aanrader voor de échte filmliefhebbers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten